Jump to content
  • Impact of casting on role in terms of input

    Janet

    This material was obtained in a private session on December 21, 2015.

     

    Janet: For xxxx — I am surprised that he is a Scholar. I had considered Artisan, but he has trouble with multitasking.

     

    He is often in trouble for lack of attention to detail. I find that strange for a Scholar.

     

    MEntity: First, he is Sage-Cast, so there may tend to be an "all or nothing" element of focus. Sages can multi-task quite well, but Sage-Cast can often show up as the "SQUIRREL!" or "ohh, shiny object" syndrome. Scholars are not inherently multi-taskers or focused. They have one Input. Mixing one Input with a Casting that has 3 can mean a Personality that shows up as fully present or fully distracted.

     

    Janet: Just to clarify — the casting does not add inputs does it?

     

    MEntity: Casting does not add Input, but it does affect Input.

     

    Janet: That is interesting. Can you expand on that a bit? I have not heard this.

     

    MEntity:
    Imagine the Input of Role as being how far one can turn one's head, and the Input of Casting is how many chairs one has for changing direction.

     

    So, a Scholar with One Input can only ever "look" straight ahead, but can change seats to see in different directions.

     

    An Artisan-Cast Artisan can not only turn her head in 5 directions, but she then has 5 different directions in which to seat herself.

     

    Janet: You beat me to the question. So I can see everywhere! lol

     

    MEntity:
    Being able to "see everywhere" can have its challenges and strengths, as well as the single seat and single input.

     

    No combination is a limitation over any other. They are merely different. Each will have their pros and cons and challenges and strengths.


    • LIKE/LOVE 15
      Report Article



  • WELCOME TO THE TLE LIBRARY

    This is a collaborative project that allows contributions from all members and is continuously growing.

    RULES FOR SUBMISSION:

    • contribute transcripts, excerpts, or articles based on your work and study with Michael through Troy
    • to ensure consistency and to avoid copyright issues, please only contribute channeling from Troy
    • please do not submit an analysis, interpretative, or opinion articles; only direct communication with Michael
    • take time to clean up, format, and edited properly so that it is easily readable
    • please format any chat transcripts so that Michael's words are clearly separate from any questions or comments in the transcript
    • please search and scan to see if your submission is already covered or submitted. We wish to keep any redundancy to a minimum

     

  • Categories

  • Similar Content

    • AnnaD
      By AnnaD
      Courtesy of @Janet, channeled by @Troy.
      Pete Buttigieg, 3rd Mature Scholar cast Scholar, C2E2.
    • Johanne
      By Johanne
      Notions avancées sur le Moulage [NdT: Casting]
      Traduction de la causerie du 23 septembre 2018 avec l’entité Michael (EM)
       Référence : https://our.truthloveenergy.com/topic/2146-michael-speaks-september-23-2018-advanced-casting/?tab=comments#comment-17847
      [Note de la traduction : le mot « casting » n’est pas évident à traduire. Après discussion avec d’autres étudiants du site TLE, j’ai retenu la suggestion des termes « Moulage » et « Mouler ». Ce terme peut avoir des significations différentes selon le contexte et le domaine (par exemple : métallurgie ou céramique). Si on amalgame toutes les définitions et usages du terme Moulage trouvées via Internet, il peut servir à désigner autant les techniques de fabrication d’un moule ou d’une empreinte, que celles de la prise d’empreinte pour le reproduire; il désigne aussi l’objet formé au moyen d’un moule. Les termes Coulage/coulée sont des synonymes mais décrivent plus spécifiquement une technique de moulage. Lors d’une période de questions personnelles avec l’entité Michael, j’ai reçu cette information :
      <EM> For Casting, we think our French students may find « compter »  to be useful. Casting refers to relative position with the count of a pattern, so we think that a reference to that count is valid (…) We prefer terms that we use symbolically, rather than literally, even as these terms have literal contexts in society and language. Keep that in mind as you translate because the translation may be simpler than expected. Comme « moulage » ne répond pas directement à la suggestion de l’entité Michael, je reste très ouverte à d’autres suggestions/discussions]
       
      Entité Michael (EM) : Bonjour à chacun de vous. Nous sommes ici, maintenant. Nous pouvons commencer. Nous avons compris qu'un sujet va nous être demandé, alors nous vous invitons à poser votre question maintenant. 
      Janet: En réponse à une question sur le Moulage lors d’une session en 2008 qui traitait de l'utilisation pratique des Attributs, vous avez dit: 
       
      EM: Nous pensons que nous avons beaucoup à dire sur la façon dont le Moulage peut être exploré de manière plus tangible…. Le Moulage est un autre contexte qui aide à comprendre comment nous établissons nos rapports, mais au niveau de l'Essence, pas celui de la Personnalité, et nous ajouterions que ce « Moulage » inclut non seulement la position principale dans la cadence, mais la numérotation de la cadence elle-même, et le numéro de l’Entité. Ces trois nombres peuvent être discutés en termes de comment on peut prendre conscience de notre existence comme Essence et par rapport à d’autres Essences.
      Janet: S'il vous plaît, élaborez plus longuement sur le Moulage en vous fondant sur les commentaires que vous avez faits précédemment. 

      EM : Nous allons commencer. Cela sera utile pour nos étudiants qui connaissent déjà leur position de Moulage, leur numéro de Cadence et leur numéro d’Entité, mais si vous ne les connaissez pas pour le moment, ils peuvent être discernés avec le temps et avec les études ou demandés par l’intermédiaire de nos canaux. 

      Dans notre système, Moulage est un terme large qui décrit une position relative dans un groupe de 7. 

      Cela signifie que le Moulage peut faire référence à votre Position dans votre Cadence, à la position de votre Cadence dans une Grande Cadence, de votre Entité dans son Cadre, ou votre position par rapport à vos Compagnons de voyage/Essence Jumelle.
      Dans la plupart des cas, lorsqu’on fait référence au « Moulage », il s’agit de la Position dans une Cadence. 

      Une Cadence est un groupe spécifique de 7.
      La Cadence peut soit désigner le plus petit regroupement d’un Rôle dans une Entité ou soit un groupe de Compagnons de voyage/Essences Jumelles à travers le Cadre.

      Par exemple, le premier fragment moulé de la première Entité d'un Cadre est mathématiquement relié au premier fragment moulé de chacune des autres entités de ce Cadre. Cette « Cadence » est une Cadence de Compagnons de voyage, dont la plupart forment aussi des paires qui sont les Essences jumelles. 

      Cependant, le terme « Cadence » est le plus souvent utilisé pour désigner un groupe spécifique de 7 fragments ayant le même Rôle dans une Entité.

      Nous partageons les informations ci-dessus car nous souhaitons que vous connaissiez les utilisations plus larges de ces termes, même s'ils sont plus souvent utilisés pour désigner une chose plutôt qu'une autre. 

      Pour l’élaboration d’aujourd’hui sur le Moulage, nous nous concentrerons sur les utilisations les plus courantes de ces termes. 

      L’une des raisons de la demande d’élaborer sur le sujet du Moulage est d’explorer comment ces facteurs qui relèvent de l’Essence, influencent vos vies individuelles en tant que Personnalité. Le Moulage est une dynamique spécifique à l’Essence et ne décrit aucun élément de la Personnalité.

      CORRECTION: Le Moulage est une dynamique qui est spécifique à l’Essence et ne décrit aucun élément de la Personnalité. L’une des raisons de la demande d’élaborer sur le sujet du Moulage est d'explorer comment ces facteurs pourraient apparaître, être identifiés et utiles pour vos vies individuelles en tant que Personnalités. 

      Bien que le Moulage soit spécifique à l’Essence et aux relations de celle-ci avec d’autres Essences, il aura tendance à se manifester d'une manière ou d'une autre dans vos vies personnelles, en particulier lorsque vous progressez pour mieux correspondre et manifester l'Essence à travers la Vraie Personnalité. Les facteurs habituellement limités à la navigation et aux relations de l’Essence deviennent alors une partie de la dynamique de votre vie quotidienne.

      L'étude du Moulage et de ses énergies, sa dynamique et ses relations peut apporter une connaissance approfondie des belles structures de la Sentience et du cosmos, mais peut souvent rester imprécise sur la manière dont elles pourraient vous servir dans votre vie quotidienne. 

      Trois éléments du Moulage de votre Essence peuvent influer sur votre vie quotidienne. 

      POSITION DE MOULAGE

      POSITION DE LA CADENCE et

      POSITION DE L’ENTITÉ 

      Votre position de MOULAGE est la combinaison que vous recevez dans votre profil et qui décrit comment votre Rôle est Moulé. Par exemple, notre canal ici est un Sage MOULÉ-Serveur. 

      Votre Position de Moulage est si importante dans ses effets sur votre vie en tant qu’Essence et en tant que Personnalité qu’elle apparaîtra probablement avant même que votre Rôle ne soit clair pour vous.

      Votre POSITION DE MOULAGE restera un élément puissant de votre être jusque dans les plans supérieurs, même après que votre rôle cessera de vous définir. 

      Ce n'est pas qu'un Sage n'est plus un Sage, mais dans les plans supérieurs lorsque Cadences et Entités fusionnent, alors un groupe de Sages est un groupe de Sages et vous vous différencierez davantage par votre Position dans ce groupe de Sages que par votre Rôle de Sage. 

      Dans votre vie quotidienne, votre POSITION DE MOULAGE décrit comment votre Rôle est EXPRIMÉ. Cela colore tout ce qui concerne la manière dont votre Rôle se présente dans votre vie, comment se concentre ce qui est au cœur de l’Essence. 

      Ce sont des informations bien connues pour beaucoup de nos étudiants.

      Votre Moulage est souvent apparent dans le monde avant même votre Rôle. C'est souvent la façon dont vous vous introduisez aux autres. Par exemple, un Guerrier Moulé-Sage sera un comique charmant et séduisant avant de révéler les éléments plus ancrés et « sérieux » de protection et de loyauté. Plus tard, ce même Guerrier Moulé-Sage montrera d'une manière ou d'une autre que sa loyauté et sa protection de Guerrier s’expriment par le savoir et l'enseignement. 

      Nous pensons que tous les Rôles par Moulage que nous avons définis dans d’autres échanges, ont été archivés. Nous ne répéterons pas cela aujourd’hui, mais chaque Rôle sera différent, non seulement à cause des combinaisons des Attributs mais à cause du Moulage et comment le Rôle est exprimé et comment se révèle ce qui est au cœur de l’Essence.

      Cette compréhension peut vous aider à voir que vous ne serez pas toujours mis en évidence selon votre Rôle. Vous naviguerez souvent selon votre Moulage. 

      Cela peut parfois être une source de confusion pour ceux qui cherchent à déterminer eux-mêmes leur profil ou peut amener certains de nos canaux, qui comptent sur leur intuition, à obtenir des informations pas tout à fait exactes. 

      La façon la plus facile de faire la différence entre votre Rôle et votre Rôle-Moulé dans la vie quotidienne est que le Rôle-Moulé est comment vous vivez et votre Rôle est comment vous brillez. Les conditions doivent être réunies dans des scénarios spécifiques pour que votre Rôle brille vraiment, mais votre Rôle-Moulé assure la navigation et la gestion quotidiennes de la vie.
      Chaque entité est moulée dans un rythme qui est un compte de 7. Ces comptes de 7 sont groupés dans des groupes de 7. Ceci continue jusqu’à ce que l’Entité soit « complète ».

      Une autre façon de dire ce qui précède est que les Cadences sont regroupées dans ce qu'on appelle souvent les Grandes Cadences. 

      Votre position/numéro de Cadence est la position relative de votre Cadence dans une Grande Cadence. 

      Comme vous le savez peut-être déjà, les 7 rôles correspondent à 7 numéros/positions dans cet ordre: 1 SERVEUR, 2 ARTISAN, 3 GUERRIER, 4 CHERCHEUR, 5 SAGE, 6 PRÊTRE, 7 ROI. 

      Donc, si un Sage est dans la première Cadence d'une Grande Cadence de Sages, alors la position de la Cadence de ce Sage est UN, ou CADENCE DE SERVEUR

      Encore une fois, ce Moulage a des effets plus pertinents et significatifs dans la relation de l’Essence avec les autres Essences, mais plus vous Manifestez votre Essence dans votre vie, plus la Position de votre Cadence se révèlera dans COMMENT VOUS ÉTABLISSEZ VOS RAPPORTS AVEC LES AUTRES.
      Si votre numéro de cadence est QUATRE/CHERCHEUR, cela signifie que même si vous êtes un Sage Moulé-Sage, ou un Artisan Moulé-Artisan, vous pourriez vous retrouver à établir des relations avec les autres en utilisant les façons de faire d’un Chercheur. 

      Votre Numéro de Cadence peut vous aider à comprendre comment vous évaluez, naviguez, construisez, démantelez et entretenez la plupart de vos relations. 

      De nombreux facteurs entrent dans la dynamique d’une relation, mais lorsque vous Manifestez l’Essence, vous constaterez peut-être que votre Numéro de Cadence peut vous éclairer sur ce qui est important pour vous, ce qui vous intéresse et ce qui est un défi pour vous, en fonction de votre Position de Cadence. 

      Si vous connaissez votre Numéro/Position de Cadence, une lecture du Rôle qui y est corrélé peut vous éclairer sur la manière dont vous naviguez les relations et établissez des rapports avec les autres.

      La raison pour laquelle cela se manifeste comme la façon dont vous établissez des rapports avec les autres, c’est que c’est aussi comme cela que ça fonctionne dans les plans plus élevés. Votre Cadence travaille à l’intérieur de sa propre Grande Cadence et sa position dans la Grande Cadence détermine les contributions à l’évolution collective.
      Votre Grande Cadence aussi a une position, mais elle n’est pas proéminente ni déterminante dans aucun des plans.

      Et finalement, votre NUMÉRO/POSITION d'ENTITÉ décrit votre position relative au sein de votre Cadre et comment vous contribuez à l'évolution de votre Cadre, mais cela peut se manifester dans votre vie comme une aide pour colorer comment vous établissez vos rapports avec LE MONDE.
      « Le Monde » est pris ici au sens littéral, mais il comprend également vos relations avec votre communauté, un projet, votre lieu de travail, etc. Il décrit comment vous établissez vos rapports avec tout grand groupe à l’extérieur de votre cercle intime. 

      Donc, si vous êtes dans l'Entité DEUX/ARTISAN, vous établirez vos rapports avec le Monde dans les termes les plus larges comme le ferait un Artisan, quel que soit votre Rôle. Toute personne de l’entité DEUX aura tendance à être expressive, créative, chaotique, axée soit sur la création ou soit sur la destruction du « monde ». Tout ce qui est Artisan s'appliquera. 

      Encore une fois, il s’agit d’une définition assez générale, de sorte que l’effet peut souvent apparaître comme une caractéristique cumulative. 

      Plus vous participerez « au monde », plus cela vous semblera évident et vous permettra de mieux comprendre ce qui compte pour vous, quelles méthodes vous utilisez, ce qui est important pour vous, ce qui vous met au défi, etc.

      Le Moulage peut être un concept insaisissable qui dépend d'une très grande compréhension de la structure de la Sentience, mais ce que nous avons partagé ci-dessus peut être utile pour apporter un peu de tangibilité à ces concepts intangibles. 

      Nous vous invitons maintenant à poser des questions: *** LA FILE  EST MAINTENANT OUVERTE *** (note : nous ne pourrons pas fournir de détails personnalisés sur le Moulage dans le format d’aujourd'hui) 

      Uma: Choisissons-nous ces positions entre les Grands Cycles? 
      Uma: Avons-nous une compréhension de cela à partir des précédents Grands Cycles? 
      Uma: À quoi je pensais quand j'ai choisi d'être le 6ème fragment de la 1ère cadence d’une 6ème Entité d'un 2e cadre? 

      EM: Un Grand Cycle commence lorsque la décision est prise de revenir à la fragmentation et d'explorer l'univers à nouveau en tant que conscience indépendante. Cela signifie qu'un Grand Cycle peut commencer bien avant que le Moulage soit établi. Une fois que suffisamment de fragments ont convenu d'une trajectoire d'exploration, alors le Moulage commence. 

      Il est difficile d'expliquer le paradoxe de l’état d'unicité et de celui de conscience individuelle, mais il existe. La vaste collection de conscience est à l’unicité ce que les gouttes d’eau sont à l’océan. Il peut sembler qu'une goutte d'eau soit perdue dans cet océan, mais ces gouttes peuvent reprendre leur forme à tout moment et amener cette conscience indépendante dans la séparation. 

      Donc, le choix de revenir à la fragmentation est fait et un grand nombre de fragments s'entendent, puis le Moulage commence.

      De la même manière qu'une Essence individuelle apprend à mieux concevoir une Personnalité et une vie après une série de vies, l'étincelle individuelle de conscience apprend à mieux coordonner pour une efficacité maximale par rapport à un Grand Cycle. En d’autres termes, lors de son premier Grand Cycle, un fragment a tendance à prendre une Position soit qui est disponible ou soit au hasard, et cela détermine son Rôle et son Moulage, etc. 

      Cela peut prendre jusqu’à 7 Grands Cycles avant que l’on ne commence à saisir la profonde importance de nos positions Moulées. Le Moulage du Rôle a tendance à être la priorité lors des efforts initiaux, puis cela s’élargit pour inclure des considérations reliées à la Position de la Cadence et le Numéro de l’Entité.

      Dans votre cas, il y a peut-être eu une grande vision pour l'exploration de l'axe de l’Inspiration en mettant l'accent sur les éléments Prêtre et Serveur du Moulage. 

      SUIVANT 

      Kurtis: Bonjour Ms, merci pour ce sujet. Je connais mon Rôle-Moulé et mon Entité, mais je n’ai pas la Position de ma Cadence. Je pense toutefois que je suis dans la Rangée Artisan et dans le Bloc Chercheur.
      Kurtis: Dans ce cas, j'aimerais savoir comment les Cadences Artisan vont établir des rapports avec les autres. Peut-être que je pourrais ainsi valider ma théorie à travers votre description. 

      Kurtis: Par Rangée et Bloc, je parle de Cadence et de Grande Cadence:
      EM : La description que nous avons donnée concernant la façon dont l’Entité Artisan pourrait établir des rapports avec le monde, pourrait s’appliquer à la façon dont la Cadence établit des rapports avec le Monde : expressive, créative, chaotique, axée sur la création ou la destruction de liens. Une Cadence Artisan a tendance à trouver les relations assez chaotiques et déroutantes à mesure qu'elle se fraie un chemin à travers la DÉSILLUSION et vers la CRÉATIVITÉ. Ces fragments auront tendance à devoir se dépouiller de toute tendance à projeter, et à apprendre à voir les gens pour qui et comment ils sont (par opposition à la manière dont ils souhaitent voir les autres ou comment ils souhaitent que les autres se comportent ou comment ils souhaitent être vus par les autres) afin de pouvoir établir des relations plus appropriées à partir d’un véritable consensus ou naviguer de façon plus consciente vers les relations qui sont saines tout en s’éloignant de celles qui pourraient ne pas l'être. 

      SUIVANT

      Janet: Je voudrais développer la question d'Uma. Y a-t-il des structures d'Entités pré-planifiées auxquelles on peut se joindre lorsque le Moulage commence? Ou les structures des Entités sont-elles construites en fonction de la manière dont les participants veulent jouer le jeu une fois qu’ils ont décidé de jouer? Je doute que les structures soient essentiellement les mêmes pour chaque Grand Cycle, mais je peux me tromper. 

      EM: Pour les nouveaux fragments, il y a des structures pré-planifiées en place qui tendent à être assez stables et « classiques » dans la conception d’entités de 1029 fragments sans jokers ou variables. Ces structures sont déterminées Cadre par Cadre. Par exemple, un Anneau d’Énergie (un groupe de 12 Cadres) peut avoir un Cadre ou deux de fragments ayant déjà fait l’expérience de 10 Grands Cycles et qui ont généré la conception de leur Cadre et même de l’Anneau d’énergie, tout en ayant des ensembles de fragments constituant d’autres Cadres mais ayant seulement 1 à 3 Grands Cycles d’expérience. 

      Plus le nombre de Grands Cycles d'une Entité est élevé, plus il est probable qu'elle s’éloignera de la structure « classique » et commencera à varier en nombre et à inclure des jokers.

      Comme dans cet univers le nombre moyen de Grands Cycles est de 3, la plupart des Entités et des Anneaux d’Énergie ont des structures relativement stables et classiques, tandis qu’avec les Cadres comme le vôtre où le nombre moyen de Grands Cycles est autour de 10, les structures sont beaucoup plus créatives et nuancées. 

      Et intentionnelles. 

      L'infrastructure d'un Design (notre terme pour l'ensemble d’une Sentience qui vise à s’incarner dans une espèce spécifique du Plan Physique) a tendance à être en place avant le Moulage lui-même. L’action réelle du Moulage consiste, dans les termes les plus simples, à prendre votre siège « permanent » pour ce Grand Cycle.

      Cependant, pour être un enseignant responsable, nous devons également dire que ce processus de Moulage est en fait un comptage rythmé qui est un processus officiel de « moulage » d’un fragment dans la Position qu’il prendra pour le Grand cycle. 

      Ce n'est pas aussi lent et linéaire que vous pourriez l'imaginer à partir de votre perspective linéaire du temps. En fait, un Design entier est « moulé en une fois », même s'il existe un comptage rythmé qui met le Design et le fragment en mouvement. 

      Nous avons comparé cela à la manière dont un boulanger peut faire un lot entier de biscuits « en une fois » malgré que chaque biscuit doive toujours être formé et placé individuellement. 

      Janet: Est-ce un rythme qui se poursuit tout au long du Cycle et qui fournit peut-être une signature au Cycle? 

      EM : Oui.

      C’est l’une des raisons pour lesquelles le processus de Moulage est comme il est. Il doit y avoir un rythme/battement actif en place qui amène puis ramène les fragments. 

      Ce rythme est au cœur de la beauté que vous cherchez de vies en vies pour retrouver votre chemin et avec lequel vous résonnez. C'est la partie Énergie des trois éléments constitutifs de chaque univers et qui sont la Vérité, l’Amour, et l’Énergie. 

      Uma: Est-ce similaire à la façon dont toutes nos vies existent simultanément? Nos vies sont-elles comme des fractales de ce processus? 

      EM: Chaque Grand Cycle a sa signature rythmique stockée en permanence au cœur de l’Essence et du Tao. Bien que chaque Grand Cycle soit « oublié » lors du démarrage d'un nouveau cycle, il reste enregistré et accessible à l’Essence via les Records Akashiques et au cœur du Centre Instinctif qui évolue avec le temps pour un Grand Cycle. 

      Le Moulage « en une fois » ou simultanément, même s'il y a un comptage rythmé, est similaire à la façon dont on vit toutes les vies simultanément, même s'il s'agit de vies individuelles à différentes périodes. Oui.

      C'est parce que la perspective fait une différence ici. Si vous regardez un calendrier qui montre l'année entière, vous pouvez vous souvenir de cette année comme d'une partie de votre vie et de la façon dont elle a façonné votre vie et ce que cela peut signifier pour votre évolution en termes de CETTE ANNÉE-LÀ, même si vous savez que l’année comprenait 365 jours et que vous pouvez déplacer votre conscience directement vers n’importe lequel de ces jours en utilisant vos souvenirs. 

      Donc, vous pouvez vivre vos 365 jours individuellement, et quand même les voir en termes D'ANNÉE (de jours simultanés). 

      Est-ce que cela répond à votre question, Uma? 

      Uma: Oui 
      Uma: mais cela me souffle aussi. 

      EM : Nous allons conclure ici pour aujourd'hui. Nous savons qu'il y aura toujours plus à explorer concernant ces termes et ces parties de notre enseignement et nous serons ici pour le faire.

      Bonne journée à chacun de vous. 

      Au revoir pour le moment.
       
       
       
    • AnnaD
      By AnnaD
    • PPLD
      By PPLD
      [Excerpt from: OMW: Loving and Being Loved]
       
      MEntity:
      Before we go into the dynamics of the Personality and how Loving and Being Loved works within each Lifetime, we will point out the general themes for each Role and how that pursuit of Loving and Being Loved shows up over lifetimes.
       
      Every Role has its blind spot to love, and when that blind spot finds light, that Role usually experiences a profound exposure to Love.
       
      ...
       
      The SCHOLAR, more than any other Role, tends to require you to LOVE THEM ANYWAY, as a means to bring light to their blind spot.
       
      Scholars, of all Roles, have the hardest time understanding and experiencing Love, and therefore can be quite obtuse to these matters.
       
      Your Love must "make sense" to them before they can experience it, and no matter what you do, say, or are can alter the process of the Scholar needing to find the equation that fits to make that sense.
       
      The more data you can provide, the better, which means this Role more than most needs to be pushed into Love, led with a strong hand and heart.
       
      SCHOLAR - needs to be Pushed to Love - defaulting to Appreciative Love
       
      The Scholar's needs are extensions of Stubbornness, and this means in terms of Love that there is resistance to new input, new data, new meanings, etc. The Scholar, then, needs EXPERIENCE/Experiments to Love.
       
    • Bobby
      By Bobby
      Michael Speaks - September 23, 2018 - Advanced Casting
       
      MEntity: Hello to each of you. We are here, now. We can begin. We understand a topic is to be posed so we invite your question now.

      Janet: In response to a question about casting in a 2008 session that discussed the practical use of Overleaves, you said:

      Janet: MEntity: We will say that we do have much to say about how Casting can be more tangibly explored…. Casting is another context that helps bring about an understanding of how one relates, but from the Essence Level, not the personality level, and we would add that "casting" would include not just the primary position within the cadence, but the cadence numbering, itself, and the entity number. These three numbers can be discussed in terms of how one can bring a conscious awareness to how one exists as Essence in relation to other Essences.

      Janet: Please provide a topic-length discussion of casting based on these comments you made earlier.

      MEntity: We will begin. It will be helpful for our students who already know their Casting Positions, Cadence Number, and Entity Number, but if you do not know these at the moment, they can be discerned over time and with study, or requested through our channels.

      In our system, Casting is a broad term to describe a relative position within a group of 7.

      This means that Casting can refer to your Position within your Cadence or your Cadence position within a Greater Cadence or it can mean the Entity within its group as a Cadre, or it can mean your position relative to your Traveling Companions/Essence Twin.

      In most instances when "Casting" is referenced, it refers to one's Position within one's Cadence.

      A Cadence is a specific grouping of 7.

      Cadence can refer to the smallest grouping of a Role within an Entity, or it can refer to the Cadence that is the group of Traveling Companions/Essence Twins across a Cadre.

      For example, the first-cast fragment of the first Entity in a Cadre is mathematically bonded to the first-cast fragment of every other Entity in that Cadre. That "Cadence" is a Cadence of Traveling Companions, with most paired up as Essence Twins.

      However, "Cadence" is most often used to refer to the specific group of 7 fragments of the same Role within an Entity.

      We share the information above because we wish for you to know the broader uses of the terms, even as they are more often used to refer to one thing over another.

      For today's elaboration on Casting, we will be focused on the more common uses of the terms.

      One of the reasons for the request for elaboration on this subject of Casting to explore how these factors that are of Essence play out within your individual lives as Personality. Casting is a dynamic that is specific to Essence and does not describe any element of Personality.

      CORECTION: Casting is a dynamic that is specific to Essence and does not describe any element of Personality. One of the reasons for the request for elaboration on this subject of Casting is to explore how these factors might show up and be identified and useful for your individual lives as Personalities.

      Though Casting is specific to Essence and the relationships of Essence with other Essences, it will tend to show up in effect in some way in your individual lives, especially as you grow more aligned with and Manifest Essence through True Personality. The factors that are usually limited to the navigation and relationships of Essence then become a part of the dynamic of your daily life.

      Studying Casting and its energies and dynamics and relationships can bring great insight into the beautiful structures of Sentience and the cosmos, but can often be elusive in how they might serve you in your daily life.

      There are three Casting elements of your Essence that may have an effect in your daily life.

      CASTING POSITION

      CADENCE POSITION

      and ENTITY POSITION

      Your CASTING POSITION is the combination that you receive in your profile that describes how your Role is Cast. For example, our channel here is a Server-CAST Sage.

      Your Casting Position is so prominent in its effect in your life as an Essence and as Personality that it will likely show up even before your Role is clear to you.

      Your CASTING POSITION will continue as a powerful element of your being well into the higher planes even when your Role no longer defines you.

      It is not that a Sage is no longer a Sage, but in the higher planes when Cadences and Entities are merging, then a group of Sages is a group of Sages and you become more differentiated by your position within that group of Sages than by being a Sage.

      In your daily life, your CASTING POSITION describes how your role is EXPRESSED. It colors everything about how your Role shows up in your life, how your Essence focuses its core.

      This is fairly common knowledge to many of our students.

      Your Casting often shows up in the world even before your Role. It is often how you introduce yourself to others. For example, Sage-Cast Warrior will be a goofy and charming comic before revealing the more grounded and "serious" elements of protectiveness and loyalties. Later this same Sage-Cast Warrior will show that their Warrior-ness of loyalty and protection is expressed through knowledge and teaching in some way.

      We think it is archived where we have delineated all of the Roles by Casting in other exchanges. We will not do that again today, but every Role will "show up" differently, not just because of combinations of Overleaves, but because of Casting and how that Role is expressed, how that Essence reveals its core.

      This understanding can help you to see that you are not always going to be shining as your Role. You will often be navigating as your Casting.

      This can cause confusion sometimes for those self-assessing their profiles or can cause some channels who rely on their intuition to get information that is not quite accurate.

      The easiest way to tell the difference between your Role and your Casting in your daily life is that your Casting is how you live and your Role is how you shine. Conditions often have to coalesce into specific scenarios for your Role to truly shine, but your Casting does the daily navigation and management of the life.

      Every Entity is cast in a rhythm that is a count of 7. These counts of 7 are grouped into groups of 7. This continues until an Entity is "full."

      Another way of saying the above is that Cadences are grouped into what are often referred to Greater Cadences.

      Your CADENCE POSITION/NUMBER is your Cadence's relative position within a Greater Cadence.

      As you may already know, the 7 Roles correlate with 7 numbers/positions in this order: 1 SERVER, 2 ARTISAN, 3 WARRIOR, 4 SCHOLAR, 5 SAGE, 6 PRIEST, 7 KING.

      So if a Sage is in the first Cadence of a Greater Cadence of Sages, then this Sage's Cadence Position is ONE, or SERVER CADENCE.

      Again, this Casting has more relevant and meaningful effects as Essence relating to other Essences, but as you Manifest Essence in a lifetime, your CADENCE POSITION can show up in HOW YOU RELATE TO OTHERS.

      If your Cadence Number is FOUR/SCHOLAR, this means that even if you are a Sage-Cast Sage, or an Artisan-Cast Artisan, you may find yourself building relationships with others through the ways of a Scholar.

      Your Cadence Number can help you understand how you assess, navigate, build, dismantle, and nurture most of your relationships.

      There are many factors that go into the dynamics of a relationship, but as you Manifest Essence, you may find that your Cadence Number sheds some light on what is important to you and what appeals to you and what is a challenge for you based on your Cadence Position.

      If you know your Cadence Number/Position, reading up on the correlating Role can shed light on how you navigate relationships and relate to others.

      The reason this shows up as how you relate to others is because that is also how it works for Essence in the higher planes. Your Cadence works within its own Greater Cadence and its position within that Greater Cadence determines the contributions to the collaborative evolution.

      Your Greater Cadence also has a position, but it is not as prominent or defining in any plane.

      And finally, your ENTITY NUMBER/POSITION describes your relative position within your Cadre and how you contribute to the evolution of your Cadre, but it can show up in your life as helping to color how you relate to THE WORLD.

      "The World" here is literal, but it also includes how you relate to your community, to a project, to the workplace, etc. It describes how you relate to any larger group that is outside of your intimate circle.

      So if you are in Entity TWO/ARTISAN, you will relate to the world in the broadest of terms as an Artisan, regardless of your Role. Anyone from a TWO Entity will tend to be expressive, creative, chaotic, focusing on either creating or destroying "the world." Everything that is Artisan will apply.

      Again, this is in quite broad terms, so it can often show up as a cumulative characteristic.

      The more you participate "in the world," the more this might be obvious to you and shed insight into what matters to you, what methods you use, what is important to you, what challenges you, etc.

      Casting can be an elusive concept that depends on a grand understanding of the structure of Sentience, but what we shared above can be helpful for bringing some tangibility to these intangible concepts.

      We will open the floor now to your questions: ***QUEUE IS NOW OPEN*** (note, we will not be able to deliver individual details for Casting in this format today)

      Uma: Do we choose these positions between Grand Cycles?
      Uma: Do we have an understanding of this from previous Grand Cycles?
      Uma: What was I thinking when I chose to be a 6th fragment in a 1st Cadence in a 6th Entity in a 2nd Cadre?

      MEntity: A Grand Cycle begins when the decision is made to return to fragmentation and explore the universe again as an independent consciousness. This means that a Grand Cycle can begin long before Casting is set. Once enough fragments have agreed to a trajectory for exploration, then the Casting begins.

      It is difficult to explain the paradox of oneness and individual consciousness, but it exists. The vast collection of consciousness that is the oneness is similar to how drops of water are the ocean. It may seem a drop of water is lost in that ocean, but those drops can form again at any time and carry that independent awareness into separation.

      So the choice to return to fragmentation is made and a massive number of fragments agree and then the Casting begins.

      In the same way that an individual Essence learns better how to design a Personality and lifetime over a series of lifetimes, so does the individual spark of consciousness learn to better coordinate for maximum effectiveness over a Grand Cycle. In other words, a fragment's first Grand Cycle tends to take a Position wherever there is a Position or randomly, and this determines the Role and Casting, etc.

      It tends to take 7 Grand Cycles before one begins to grasp the far-reaching relevance of one's Casting Positions. The Casting of the Role tends to take priority in those initial efforts and then this expands to include consideration for the Cadence Position and Entity Number.

      In your case, there may have been grand vision of exploring the Inspiration Axis by emphasizing the Priest and Server elements of Casting.

      NEXT

      Kurtis: Hi Ms, thanks for this topic. I know my Casting Position and Entity, but do not have my Cadence Position; I think I am in an Artisan Row and Scholar Block though.

      Kurtis: In that case, I would like to know about how Artisan Cadences would relate to others? Perhaps I can validate my theory through your description here.

      Kurtis: By Row and Block I mean Cadence and Greater Cadence

      MEntity: The same description we gave for how the Artisan Entity might relate to The World would apply to how the Cadence relates to Others: Expressive, creative, chaotic, focusing on creating or destroying bonds. An Artisan Cadence tends to find relationships quite chaotic and confusing as they work their way through DELUSION and into CREATIVITY. These fragments will tend to have to strip themselves of any inclination to project and learn to see people for who and how they are (as opposed to how they wish to see others or how they wish others to behave or how they wish to be seen by others) so that they can build more appropriate relationships from a real common ground or navigate in more conscious ways toward those relationships that are healthy and away from those that may not be healthy.

      NEXT

      Janet: I have to expand on Uma’s question. Are there pre-planned Entity structures to join when Casting begins? Or are the Entity structures built based on how the participants want to play the game after deciding to play? I doubt that the structures are essentially the same for every Grand Cycle, but I could be wrong.

      MEntity: For new fragments, preplanned structures are in place and tend to be quite stable and "classic" in the design of 1029 fragments for each entity with no Wild Cards or variables. These structures are determined Cadre by Cadre. For example, one Energy Ring (group of 12 Cadres) can have a Cadre or two of fragments with 10 Grand Cycles under their belts who generate the design of their Cadre and even the Energy Ring, while also having a set of fragments making up other Cadres who have only 1 to 3 Grand Cycles.

      The higher the number of Grand Cycles for an Entity, the more likely it breaks out of the "classic" structure and begins to vary in number and include Wild Cards.

      As the average number of Grand Cycles in this universe is 3, most Entities and Energy Rings are quite stable and classic in structure, while Cadres like your own where the average Grand Cycles are around 10, the structures are far more creative and nuanced.

      And intentional.

      The infrastructure of a Design (our term for the whole of Sentience that will aim for incarnating as a specific species in the Physical Plane) tends to be mostly in place before the actual Casting. The actual action of Casting is in the simplest terms a matter of then taking your "permanent" seat for that Grand Cycle.

      However, to be a responsible teacher we must also say that this Casting process is, in fact, a rhythmic count that is an official process of "casting" one in the Position that one will take for the Grand Cycle.

      It is not as slow and as linear as you might imagine from your position in linear time. In fact, an entire Design is "cast at once," even as there is a rhythmic count that sets the design and fragment in motion.

      We have compared this to how a baker may make an entire batch of cookies "all at once" even as each cookie must still be formed and place individually.

      Janet: Is it a rhythm that continues through the Cycle and maybe provides a signature of the Cycle?

      MEntity: Yes.

      That is one of the reasons for the Casting process to be the way it is. There must be an active rhythm/beat in place that carries the fragments out and then back.

      That beat is at the heart of the beauty you seek and resonate with over lifetimes to find your way home. It is the Energy part of the Truth, Love, Energy building blocks of every universe.

      Uma: Is it similar to the way all our lives exist simultaneously? our lifetimes are like fractals of this process?

      MEntity: Every Grand Cycle will have its signature rhythm that is permanently stored in the core of Essence and Tao. Though every Grand Cycle is "forgotten" upon starting a new one, it remains on record and accessible to Essence through the Akashic Records and deep in the Instinctive Center that evolves over time for a Grand Cycle.

      Casting as "all at once" or simultaneously even as there is a rhythmic count is similar to how one lives all lives simultaneously even as they are individual lives within various time frames. Yes.

      This is because perspective makes a difference here. If you look at a calendar that shows the entire year, you can remember that year as a part of your life and how it shaped your life and what it meant to your evolution in terms of THAT YEAR, even as you know you had 365 days that comprised that year and can move your awareness right into any one of those days through your memories.

      So you can live your 365 individual days, but still see these in terms of a YEAR (simultaneous days).

      Does this answer your question, Uma?

      Uma: Yes
      Uma: but it blows my mind too

      MEntity: We will conclude here for today. We know there will always be more to explore regarding these terms and these parts of our teaching and we will be here to do so.

      Good day to each of you.

      Goodbye, for now.
  • Recent Articles

×
×
  • Create New...